Sunday, December 5, 2010

Mix-N-Match/Méli-Mélo

imageNote to my reader:   The products I received from Bioviva were in French, consequently I have decided to post the review in English and French.

About the Product/ À Propos du Produit

imageDiscover the enchanted world of Funny Little Bugs in three discovery games, each more amusing than the next!   Betty Bee, Larry Louse and their friends bring you along for a stroll around the garden, full of chance meetings, surprises and discoveries… 

In the Kingdom of Funny Little Bugs everything is topsy-turvy!   Bartley Bumblebee has lost his jar of honey.  Fiona Firefly can’t find her magic want and Larry Louse is looking everywhere for his umbrella…!  It’s up to you to put things back in order in the garden, including the Funny Little Bugs themselves.  Unless of course, you want to create new bugs!   Anything goes with the Funny Little Bugs Mix-N’-Match Game!

Retrouve le monde enchanté des Drôles de Petites Bêtes dans trois jeux d’éveil plus amusants les uns que les autres!   Mireille l’Abeille, Léon le Bourdon, Loulou le Pou et tous leurs amis t’emmènent avec eux dans leur promenade au jardin, pleine de rencontras, de surprises et de découvertes…

Au pays des Drôles de Petites Bêtes, tout est sens dessus-dessous!  Léon le Bourdon a perdu son pot de miel, Carole la Luciole ne retrouve plus sa baguette magique, et Loulou le Pou cherche son parapluie partout…!  À toi de remettre un peu d’ordre au jarding pour reconstituer tes Drôles de Petites Bêtes préférées.  À moins que tu ne préfères en créer de nouvelles!  Tout est permis avec le Méli Mélo des Drôles de Petites Bêtes!

My Thoughts/Ce que j’en pense
I always love to discover new products and when I stumbled on the site of Bioviva I was impressed by their games which are based on ecology and animals.   I was even more excited about this company when they agreed to send some products to me.

One of the products I received is a game geared for younger kids.   I just know that my daughter who turns three in a couple of weeks will have a blast with these.  

2010_12_03_10_20_00_0002I mean look at the adorable creature that is feature here.   I know…  I am biased because I just adore ladybugs.  But honestly how can you not love playing with cute little bugs like these?    The game is quite simple, the child can mix and match the pieces to create or recreate the bugs.   Each of them has a name that rhymes with the bug name.  

I also loved the way the box is made.  It is easy to store the pieces back in it when the child has done playing with them.  

J’adore découvrir de nouveaux produits et quand j’ai navigué sur le site de Bioviva j’ai été impressionné par leurs jeux qui sont basés sur l’écologie et les animaux.    J’ai été vraiment heureuse quand la compagnie a agréé à ce que critiques certains de leurs jeux.

Un des produits que j’ai reçu est un jeu pour les touts-petits.    Je sais que ma fille qui va avoir trois ans dans quelques semaines va adorer jouer avec ce jeu.

Regardez la jolie bestiole sur l’image!   Je sais… Je suis biaisé car je suis totalement folle des coccinelles…   Mais honnêtement comment ne voulez-vous pas aimez jouer avec le belles betites bibittes comme celle-là?   Le jeu est vraiment simple.   Il suffit de placer correctement (ou incorrectement) les pièces ensembles pour créer ou recréer des créatures.   Chacune d’elles ont un nom qui rhyme avec le nom de la bestiole.

J’aime aussi la façon que la boîte a été conçue.    Il est facile de serrer les pièces à l’intérieur quand l’enfant a terminé de jouer avec.

http://www.bioviva.com/accueil.html 

Disclaimer: Thanks to Bioviva for sending me the featured products for review purpose. I was not monetarily compensated for this review. Please note that the review was not influenced by the Sponsor in any way.  All opinions expressed here are only my own.

No comments:

Post a Comment